Marketing a komunikace - ročník 2024

On-line verze bude k dispozici po 5.12.2024

Marketing a komunikace 3/2024

Úvodník
Pavel Brabec

Quo vadis reklamko?
Prof. Ing. Jaroslav Světlík, Ph.D., Mgr. Ivo Koníček

Prokazování účinnosti marketingové komunikace aneb nový přístup v Effie Awards
Ing. Hana Huntová

Brief jako základní komunikační prvek mezi klientem a agenturou
Ing. Ladislav Pátík, Ph.D.

Public relations rostou a porostou
Mgr. Marek Hlavica

Dlouhodobá komunikační strategie a role dat v brandbuildingu
Mgr. David Palivec

Role in-store agentur v marketingovém mixu
Mgr. et Mgr. Barbora Vajsejtlová

Z PRAXE: Firemní dárky 2024, aneb 3D reklama dnes
Mgr. Viera Černá

Obal není jen schránka na produkt, ale to, co dnes prodává
Martin Hejl

Z PRAXE: Zamyšlení nad postavením freelencerů
Freelancer

Vývoj měření čtenosti tisku – tiskový GRP
Vladimír Kožíšek

RECENZE: Staré reklamní cedule – reklamní sdělení dnes téměř neznámé
Prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

Kde končí informace a začíná edukace zákazníků v praxi komunikačních agentur
PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA

Inzertní kanceláře, reklamní poradny, reklamní agentury
Prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

Marketingový glosář

Marketing a komunikace 2/2024

Úvodník
AI

GenAI ve světě marketingu: Budování udržitelné konkurenční výhody v digitálním věku
Ing. Petra Jílková, Ph.D.

AI a její dopady na pracovní pozice v marketingu
Ing. Ondřej Pešek, Ing. Jan Mareš, Ph.D.

Rizika umělé inteligence v marketingu
Ing. Mgr. Luděk Nezmar, MBA

Které faktory budují zákaznickou věrnost v e-commerce?
Doc. Ing. Veronika Večeřová, Ph.D.

Značka ako reklamné posolstvo v digitálnych hrách
Doc. Mgr. Zdenko Mago, Ph.D.

Ekonomický model hodnoty designu
Doc. Ing. Eva Šviráková, Ph.D.

LASSELSBERGER a inteligentní řízení: Jak digitalizace a AI revolučně mění komunikaci a procesy v průmyslu keramických obkladů
Ing. Jaroslav Šafránek, František Soukup, Dipl. ekonom Petr Machoň, Ing. Pavla Nováková

Od rodinné tradice k podnikatelskému odkazu: Evoluce rodinných firem v éře inovací a umělé inteligence
Ing. Andrea Tomášková, Ph.D. , PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D.

Z PRAXE: SUPER BOWL - výnimočná udalosť vo svete športu a zážitkového marketingu
Doc. Mgr. Edita Štrbová, Ph.D. 24

Z PRAXE: #FandímeSpolečně. Coca-Cola realizovala největší hokejovou kampaň ve své histori
Václav Koukolíček

30 let oborové asociace výzkumu trhu a veřejného mínění SIMAR

Marketingový glosář

RECENZE: KNIHA – kulturní hodnota i tržní produkt
Prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

ZE ŽIVOTA ČMS

VÝSLEDKY SOUTĚŽE: MARKETÉR ROKU 2023

 

Marketing a komunikace 1/2024

Úvodník
Ing. Petr Uchytil, MBA

ČEŠI A REKLAMA 2024 Výzkum postojů české veřejnosti k reklamě
Doc. PhDr. Jitka Vysekalová, Ph.D.

Budoucnost je hybridní: kombinace výzkumu a analýzy AI při testování kreativy s cílem maximalizovat její efektivitu
Věra Šídlová

Proměny marketingové komunikace
PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA

Privátní značky - popelka nebo královna?
Andrea Vozníková

Výkon vs. brand v B2B marketingu
Tomáš Soukup

TISK FUNGUJE! Kampaň na podporu tisku České unie vydavatelů
PhDr. Jan Pochman

Cancel culture v oblasti marketingové komunikace
Mgr. Pavel Sládek, Ph.D., Ing. Ondřej Pešek

Z PRAXE: Podnikatelský příběh jednoho obchodníka z Moravy
Ing. Natálie Brtnická

ROZHOVOR: Jak se dělá komplexní komunikační strategie širokého portfolia brandů

Marketingový glosář

RECENZE: Science communication-úvod do komunikace vědy
Prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

RECENZE: AI – artificial intelligence , absolutní imperátor, nebo aktivní informátor, nebo aktivizační inspirátor?
Prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

ZE ŽIVOTA ČMS

Zásady publikování v rámci časopisu Marketing a komunikace

Pravidla pro zpracování článků a podkladů pro přispívající autory časopisu:

  • Redakční rada přijímá články psané v MS Word, velikost písma 12, typ písma Times New Roman, v rozsahu max. 4 stran včetně obrázků a grafů při řádkování 1,5. Obrázky a grafy je třeba číslovat a uvést na ně odkaz v textu článku.
  • Obrázky, grafy či tabulky přikládejte k textům jako samostatné soubory (ve formátu jpg, pdf, eps, ai, apod.).
  • Počet položek v seznamu literatury je třeba omezit na nejnutnější rozsah – maximálně 5 položek, z důvodu rozsahu časopisu.
  • U článku je třeba pod názvem uvést jméno autora (autorů), včetně titulů a s uvedením instituce, kde autor (autoři) působí.
  • Osobní fotografie autorů se uveřejňují jen ve specifických případech podle rozhodnutí redakční rady.
  • Spolu s článkem je třeba odevzdat summary v anglickém jazyce, v rozsahu 3-5 řádek.
  • Autoři předáním článku zodpovídají za jeho původnost, řádné uvedení citací a za to, že článek nebyl a není uveřejňován jinde.
  • Články podléhají anonymnímu recenznímu řízení v rámci redakční rady časopisu.
  • Důvody neuveřejnění článku sděluje na požádání autora (autorů) sekretariát ČMS podle výsledků recenzního řízní v době po vydání daného čísla

Možnosti inzerce  v časopisu Marketing a komunikace

Odborný časopis České marketingové společnosti, vychází 4x ročně. Časopis přináší především odborné poradenství v marketingu, vytváří platformu pro výměnu a sdílení zkušenosti a dovedností, seznamuje s informacemi ze života ČMS, možností dalšího vzdělávání, doporučuje i kvalitní odbornou literaturu. V seriálu Jak se stát úspěšným marketérem radí, poskytuje rady a inspirace, jak na to.

  • ISSN: 1211-5622 - MK ČR E 11218
  • Periodicita: čtvrtletník
  • Formát strany: A4 210mm x 297mm
  • Zrcadlo pro sazbu: 184mm x 262mm Spad: 3mm
  • Tisková technika: ofsetový tisk, barva: 4/4
  • Papír: křídový bílý matný, 170g/m2 obálka, 135g/m2 blok
  • Rozsah textové strany: 1 800 zn. včetně mezer
  • Podklady pro tisk: PDF/X-1a:2001, 300 dpi, CMYK
  • Uzávěrky pro dodání podkladů:
    1. číslo: 10. února (vychází 31. 3.)
    2. číslo: 10. května (vychází 30. 6.)
    3. číslo: 10. srpna (vychází 30. 9.)
    4. číslo: 30. října (vychází 5. 12.)
  • Formáty inzerce: 1/1 str. - 1/2 str. - 1/4 str.
  • Kontakt: PhDr. Naděžda Krohová
Více o Komunikačním balíčku ČMS...