Marketing a komunikace - ročník 2024
Marketing a komunikace 3/2024
Úvodník
Pavel Brabec
Quo vadis reklamko?
Prof. Ing. Jaroslav Světlík, Ph.D., Mgr. Ivo Koníček
Prokazování účinnosti marketingové komunikace aneb nový přístup v Effie Awards
Ing. Hana Huntová
Brief jako základní komunikační prvek mezi klientem a agenturou
Ing. Ladislav Pátík, Ph.D.
Public relations rostou a porostou
Mgr. Marek Hlavica
Dlouhodobá komunikační strategie a role dat v brandbuildingu
Mgr. David Palivec
Role in-store agentur v marketingovém mixu
Mgr. et Mgr. Barbora Vajsejtlová
Z PRAXE: Firemní dárky 2024, aneb 3D reklama dnes
Mgr. Viera Černá
Obal není jen schránka na produkt, ale to, co dnes prodává
Martin Hejl
Z PRAXE: Zamyšlení nad postavením freelencerů
Freelancer
Vývoj měření čtenosti tisku – tiskový GRP
Vladimír Kožíšek
RECENZE: Staré reklamní cedule – reklamní sdělení dnes téměř neznámé
Prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Kde končí informace a začíná edukace zákazníků v praxi komunikačních agentur
PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA
Inzertní kanceláře, reklamní poradny, reklamní agentury
Prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Marketingový glosář
Marketing a komunikace 2/2024
Úvodník
AI
GenAI ve světě marketingu: Budování udržitelné konkurenční výhody v digitálním věku
Ing. Petra Jílková, Ph.D.
AI a její dopady na pracovní pozice v marketingu
Ing. Ondřej Pešek, Ing. Jan Mareš, Ph.D.
Rizika umělé inteligence v marketingu
Ing. Mgr. Luděk Nezmar, MBA
Které faktory budují zákaznickou věrnost v e-commerce?
Doc. Ing. Veronika Večeřová, Ph.D.
Značka ako reklamné posolstvo v digitálnych hrách
Doc. Mgr. Zdenko Mago, Ph.D.
Ekonomický model hodnoty designu
Doc. Ing. Eva Šviráková, Ph.D.
LASSELSBERGER a inteligentní řízení: Jak digitalizace a AI revolučně mění komunikaci a procesy v průmyslu keramických obkladů
Ing. Jaroslav Šafránek, František Soukup, Dipl. ekonom Petr Machoň, Ing. Pavla Nováková
Od rodinné tradice k podnikatelskému odkazu: Evoluce rodinných firem v éře inovací a umělé inteligence
Ing. Andrea Tomášková, Ph.D. , PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D.
Z PRAXE: SUPER BOWL - výnimočná udalosť vo svete športu a zážitkového marketingu
Doc. Mgr. Edita Štrbová, Ph.D. 24
Z PRAXE: #FandímeSpolečně. Coca-Cola realizovala největší hokejovou kampaň ve své histori
Václav Koukolíček
30 let oborové asociace výzkumu trhu a veřejného mínění SIMAR
Marketingový glosář
RECENZE: KNIHA – kulturní hodnota i tržní produkt
Prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
ZE ŽIVOTA ČMS
VÝSLEDKY SOUTĚŽE: MARKETÉR ROKU 2023
Marketing a komunikace 1/2024
Úvodník
Ing. Petr Uchytil, MBA
ČEŠI A REKLAMA 2024 Výzkum postojů české veřejnosti k reklamě
Doc. PhDr. Jitka Vysekalová, Ph.D.
Budoucnost je hybridní: kombinace výzkumu a analýzy AI při testování kreativy s cílem maximalizovat její efektivitu
Věra Šídlová
Proměny marketingové komunikace
PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA
Privátní značky - popelka nebo královna?
Andrea Vozníková
Výkon vs. brand v B2B marketingu
Tomáš Soukup
TISK FUNGUJE! Kampaň na podporu tisku České unie vydavatelů
PhDr. Jan Pochman
Cancel culture v oblasti marketingové komunikace
Mgr. Pavel Sládek, Ph.D., Ing. Ondřej Pešek
Z PRAXE: Podnikatelský příběh jednoho obchodníka z Moravy
Ing. Natálie Brtnická
ROZHOVOR: Jak se dělá komplexní komunikační strategie širokého portfolia brandů
Marketingový glosář
RECENZE: Science communication-úvod do komunikace vědy
Prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
RECENZE: AI – artificial intelligence , absolutní imperátor, nebo aktivní informátor, nebo aktivizační inspirátor?
Prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
ZE ŽIVOTA ČMS
Zásady publikování v rámci časopisu Marketing a komunikace
Pravidla pro zpracování článků a podkladů pro přispívající autory časopisu:
- Redakční rada přijímá články psané v MS Word, velikost písma 12, typ písma Times New Roman, v rozsahu max. 4 stran včetně obrázků a grafů při řádkování 1,5. Obrázky a grafy je třeba číslovat a uvést na ně odkaz v textu článku.
- Obrázky, grafy či tabulky přikládejte k textům jako samostatné soubory (ve formátu jpg, pdf, eps, ai, apod.).
- Počet položek v seznamu literatury je třeba omezit na nejnutnější rozsah – maximálně 5 položek, z důvodu rozsahu časopisu.
- U článku je třeba pod názvem uvést jméno autora (autorů), včetně titulů a s uvedením instituce, kde autor (autoři) působí.
- Osobní fotografie autorů se uveřejňují jen ve specifických případech podle rozhodnutí redakční rady.
- Spolu s článkem je třeba odevzdat summary v anglickém jazyce, v rozsahu 3-5 řádek.
- Autoři předáním článku zodpovídají za jeho původnost, řádné uvedení citací a za to, že článek nebyl a není uveřejňován jinde.
- Články podléhají anonymnímu recenznímu řízení v rámci redakční rady časopisu.
- Důvody neuveřejnění článku sděluje na požádání autora (autorů) sekretariát ČMS podle výsledků recenzního řízní v době po vydání daného čísla
Možnosti inzerce v časopisu Marketing a komunikace
Odborný časopis České marketingové společnosti, vychází 4x ročně. Časopis přináší především odborné poradenství v marketingu, vytváří platformu pro výměnu a sdílení zkušenosti a dovedností, seznamuje s informacemi ze života ČMS, možností dalšího vzdělávání, doporučuje i kvalitní odbornou literaturu. V seriálu Jak se stát úspěšným marketérem radí, poskytuje rady a inspirace, jak na to.
- ISSN: 1211-5622 - MK ČR E 11218
- Periodicita: čtvrtletník
- Formát strany: A4 210mm x 297mm
- Zrcadlo pro sazbu: 184mm x 262mm Spad: 3mm
- Tisková technika: ofsetový tisk, barva: 4/4
- Papír: křídový bílý matný, 170g/m2 obálka, 135g/m2 blok
- Rozsah textové strany: 1 800 zn. včetně mezer
- Podklady pro tisk: PDF/X-1a:2001, 300 dpi, CMYK
- Uzávěrky pro dodání podkladů:
1. číslo: 10. února (vychází 31. 3.)
2. číslo: 10. května (vychází 30. 6.)
3. číslo: 10. srpna (vychází 30. 9.)
4. číslo: 30. října (vychází 5. 12.) - Formáty inzerce: 1/1 str. - 1/2 str. - 1/4 str.
- Kontakt: PhDr. Naděžda Krohová