Mariánské Lázně – Součást světového kulturního dědictví i jedinečný zdroj nových sil
Podle webu tvoří Vaši společnost ENSANA úctyhodné lázeňské domy s bohatou vlastní historií a soustředěním na specifické potřeby klientely. Mariánské Lázně – to je pojem. Mohla byste nám přiblížit Vaši společnost?
Společnost Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. patří do sítě ENSANA Hotels, největšího řetězce lázeňských hotelů v Evropě. Do našeho portfolia v Mariánských Lázních patří 7 hotelů od 5hvězdičkové do 3hvězdičkové kategorie, s celkovou kapacitou 920 pokojů. Jsou unikátní svou lázeňskou architekturou pocházející z konce 19. století, a díky které byly Mariánské Lázně zařazeny na seznam kulturního a světového dědictví UNESCO, Great Spa Towns of Europe. V hotelích ENSANA používáme k léčení široké spektrum lázeňských procedur, právě na bázi léčebných přírodních zdrojů.
Co jedinečného nabízejí vaše lázeňské domy, něco, co jiné lázeňské společnosti nemají?
Myslím, že mimo jedinečný charakter lázeňské architektury, jsou naše hotely unikátní svými léčebnými programy a bezkonkurenční právě ve využívání lokálních přírodních zdrojů, jako jsou jedinečné minerální prameny, přírodní uhličitý plyn, rašelina a nově klima. Originální mariánskolázeňské prameny jsou přímo v našich hotelích využívány k vodním uhličitým koupelím, inhalacím a pitné kůře, Mariin přírodní uhličitý plyn k plynovým zábalům, peloidy k rašelinovým koupelím a zábalům a klima k vycházkám v terapeutické krajině. K našim hotelům patří též neodmyslitelně vysoká úroveň služeb, jak v kvalitě ubytování, gastronomie nebo v oblasti lázeňské péče, což nám přináší spokojené a opakované hosty.
Jaké hlavní cílové skupiny lázeňských hostů identifikujete a jak s nimi komunikujete?
Do ENSANA hotelů v Mariánských Lázních míří hosté z celého světa, právě za kvalitním léčením i za relaxací. Nabízíme pobyty pro samoplátce, stejně jako pro klienty zdravotních pojišťoven. Komunikujeme s lékaři, se zdravotními pojišťovnami a samozřejmě s klienty, kteří by měli vědět, na co mají nárok v oblasti zdravotní péče a lázeňství a co se u nás léčí za diagnózy.
Velkou skupinou jsou klienti, samoplátci, kteří přijíždí přes cestovní kanceláře a touroperátory, ať již ve skupinách nebo jednotlivě. Komunikace probíhá i dle národnosti, nejvíc klientů k nám přijíždí z Německa, Izraele, rusky mluvících států či z USA. Tady využíváme všechny styly online i off-line komunikace. Od klasických katalogů cestovních kanceláří, které fungují právě v Německu až po sociální sítě, které jsou skvělým komunikačním nástrojem pro domácí trh, ale i pro Blízký východ, či jiné vzdálené trhy. Největší devizou je ovšem spokojený host, který šíří svou spokojenost dál mezi svými známými a je pro nás nejlepší reklamou a oceněním týmové práce.
Jaká specifika má komunikace s nabídkou vašich wellness služeb?
Specifický je právě produkt, který nabízíme, a proto musíme v komunikaci zdůraznit jedinečnost přírodních zdrojů a také benefity wellness a relaxačních pobytů. Komunikace tedy zahrnuje doporučení lékařů, review spokojených hostů, používáme i srovnávací studie před a na konci pobytů /to se týká hlavně dlouhodobějších pobytů/, certifikaci našich procedur i zdůraznění erudice našeho zkušeného zdravotního personálu. Stylem této komunikace se snažíme cílit a zdůraznit zlepšení fyzické a psychické kondice našich klientů po absolvování wellness a lázeňských pobytů.
Důležitou součástí lázeňského života je kultura…
Kulturní a společenský život samozřejmě patří neodmyslitelně k lázeňskému pobytu, vždyť proto jezdili umělci, básníci, malíři, spisovatelé, hudebníci do lázní. Mariánské Lázně se mohou pyšnit jedním z historicky nejstarším symfonickým orchestrem, který pravidelně vystupuje na lázeňské kolonádě a spolu se Zpívající fontánou tvoří úžasné místo, kam si hosté chodí poslechnout skvělou hudbu. Jedním z vrcholů hlavní sezóny je právě Chopinův festival, již tradiční srpnový festival, který každoročně láká návštěvníky z celého světa, a kde se představují vynikající klavíristé, špičky současného klavírního mistrovství. Ale i během celého roku nabízíme našim hostům nejen klavírní vystoupení, ale i swingovou, jazzovou hudbu přímo v našich hotelích. Pravidelně pořádáme vernisáže známých i méně známých výtvarníků a podařilo se nám otevřít nově i galerii na kolonádě, kterou spravuje významná znalkyně výtvarného umění.
Každého klienta zajímá, jaké novinky mu lázeňská společnost nabízí. Co tedy připravujete dalšího pro lázeňské hosty v oblasti wellness služeb?
Vycházíme sice z léčebných tradic našeho jedinečného místa, ale držíme krok i v oblasti inovací. Jako první v České republice jsme uvedli do provozu masážního robota, pořídili jsme unikátní křeslo Pelvi Power, které diagnosticky a terapeuticky používáme k léčení urogynekologických potíží. Máme ucelenou sestavu rehabilitačních cvičení, Five Konzept, kdy pod odborným vedením zkušených fyzioterapeutů, pomáháme klientům ulevit od bolestí zad a kloubů.
Nabízíme i spoustu volnočasových aktivit, jako je nordic walking. lukostřelba, jóga, cvičení zdravých chodidel. Nabídka je velice pestrá a věřím, že si každý vybere dle svých potřeb a možností.
S Patricií Irlvekovou, Cluster Director of Sales + Marketing, hovořil D. Pavlů
